Letní festivalový speciál (tipy co na sebe a sebou)

Krásný den, milé čtenářky.

Dnešní článek bude trochu odlišný od těch, které obvykle na blogu vídáte. Dnes jsem se rozhodla pro vás sepsat tipy & postřehy, které by se vám mohly hodit, pokud plánujete letos v létě vyrazit na nějaký hudební festival, či koncert.
Článek bude plný tipů nejen na festivalové outfity, ale také vám přiblížím ty nejzajímavější festivaly, které na území ČR budou v nejbližší době probíhat.

Věřím tomu, že většina z vás již nějaký ten koncert nebo hudební festival zažila. Někdo se účastnil něčeho lokálního, někdo zažil ty největší festivaly jako je např. Rock for people. Tak jako tak, zákonitost těchto akcí je nemilosrdná a je tedy důležité se na ně předem dobře připravit. Zákon schválnosti funguje vždy, když se na něco těšíme a když něco dlouho plánujeme. Tomuto zákonu schválnosti já osobně říkám "příšerné počasí" => počasí je tím prvním, co by vám mohlo festival zkazit, ale pokud se předem dobře připravíte, můžete si užít otevřenou scénu i za deště. :)

Tím nejdůležitějším je správné oblečení, protože pohodlí, funkčnost a praktičnost je důležitá. A přesně takové kousky můžou vypadat i stylově. 
Já osobně preferuji především pohodlí a spíše tmavší kousky oblečení, které skryjí nějakou tu případnou skvrnku od piva apod. Nejsem přílišným zastáncem pastelových a zářivých barev, protože si myslím, že je škoda si sednout na trávu, na zem, na mikinu a mít následně oblečení špinavé. Proto i následující koláž je tvořena kousky, které na festivaly preferuji já. I tak věřím, že se pár z vás v podobném stylu najde. :)
Všechny tyto kousky najdete na zoot
1) Kalhoty, legíny nebo šortky = lepší mít sebou na vícedenní festival jak krátké, tak dlouhé kalhoty. V poslední době frčí boyfriendy a roztrhané džíny na kolenou, tak proč je nevyužít i jako součást svého festivalového outfitu? Na festival se hodí i legíny, které se dají skvěle zkombinovat s delším tričkem, které zakryje zadek (a nebo si kolem pasu uvážete košili či mikinu). Z vlastní zkušenosti nedoporučuji mít u zapínání kalhot/šortek příliš mnoho knoflíků...až si budete potřebovat nutně odskočit a všude budou příšerné fronty, budete rády za zip.

2) Trička a tílka = hodí se obojí. Já osobně preferuji trika s potiskem, která jsou vtipná, výstižná a hodí se pro danou akci (především potisky s logy kapel atd.). Lepší volit tílka, nebo volnější trika, která se dají zastrčit do kalhot. Z vlastní zkušenosti doporučuji spíše bavlněné materiály, jinak si budete po pár hodinách připadat jako slaneček v kotli. Rozhodně volte spíše basic kousky, u kterých vám nebude později vadit propálená díra, skvrny od pití apod. => nešikové jsou totiž všude! A v davu se tyhle excesy stávají pořád...

3) Mikina, bunda a pláštěnka = rozhodně nezapomínejte na dlouhé rukávy. Večer klesá teplota téměř k nule a je jedno, jestli je leden nebo srpen. Bude vám tedy pěkná zima, takže bez bundy nebo mikiny nikdy nevyrážejte. Z vlastní zkušenosti sebou vozím vždy pláštěnku, protože počasí je nepřející a deštníky nemá nikdo rád.

4) Košile = kdo by nemiloval košile? Já rozhodně ano! Košile přes ramena, na uvázání kolem pasu a nebo na večerní posezení před stanem (aby mi nebylo chladno). Košile je skvělým doplňkem, který dokáže celý outfit rozbít a oživit (a hřeje!). Nejraději mám flanelové košile, které mi kolikrát prokáží větší službu než bunda.

5) Taška nebo batoh = rozhodně nejezdit se žádnou kabelkou! Spousta lidí preferuje batoh, ale bojí se o své osobní věci, které by měli raději pod dozorem. Já osobně mám ráda vaky přes ramena, nebo právě velkou plátěnou, nebo látkovou tašku přes jedno rameno. Když taška nemá zapínání, většinou si ještě před odjezdem nějaké přidělám, abych měla jistotu, že se mi věci neztratí. Z vlastní zkušenosti volím větší tašku, do které se mi vejde především hygienická taška.

6) Boty = tady je to hodně individuální záležitost. Když vím, že celý měsíc jsou vedra a budou i dál, je jasné, že v holinkách nepojedu. Je však lepší volit takové boty, které mají vhodný materiál. Já osobně mám ráda otevřené sandály, které jsou na zapínání (nikoliv na suchý zip). V sandálech můžete i do deště, pokud vám nevadí bláto. Jinak jsou skvělé kotníkové boty z imitace kůže, nebo omyvatelných materiálů. Kotníková bota je i bezpečnější, pokud je venku opravdu ošklivo => vždycky se může stát, že vám to podklouzne, a proto je lepší mít kotníky zpevněné. No a pokud nejste příznivcem ani jednoho, pak volte omyvatelné slip-ony. :)

7) Doplňky = nezapomínejte na takové základní kousky, jako jsou sluneční brýle (nejen kvůli sluníčku), kšiltovka nebo klobouk. A pak už stačí jen svůj outfit doladit tím, co máte rády. Já mám ráda černé a zlaté nalepovací tetování, barevné clipy do vlasů a spousty náramků. :)

A přesně takovéhle základní kousky by neměly chybět žádné návštěvnici letních festivalů (na ní už je jaké zvolí barvičky, střihy a materiály). Tohle jsou pouze tipy na basic kousky, které preferuji já. :)

A jaké festivaly nás ještě během léta 2015 čekají? 
Ráda bych vám dala pár tipů na ty nejzajímavější, které proběhnou v  měsíci červenci.

UTUBERING (27. 6. - Praha) více info na oficiálním webu
ROCK FOR PEOPLE (3. - 5. 7. - Plzeň) více info na oficiálním webu
ROZMARNÉ LÉTO (4 místa konání) více info na oficiálním webu
COLOURS OF OSTRAVA (16. - 19. 7. - Ostrava) více info na oficiálním webu
PEKELNÝ OSTROV (9. - 12. 7. - Holýšov) více info na oficiálním webu
VYSOČINAFEST (9. - 12. 7. - Jihlava) více info na oficiálním webu
FESTIVAL ČESKÉ HRADY (různé hrady) více info o konání na oficiálním webu
THE LEGENDS ROCK FEST (17. - 18. 7. - Hořice) více info na oficiálním webu
SÁZAVAFEST (30. 7. - 1. 8. -  Světlá nad Sázavou) více info na oficiálním webu

Festivalový speciál by se dal rozvést o spoustu dalších tipů, jako např. co si nikdy nezapomenout přibalit, nebo co sebou nikdy nevozit. Já jsem se za ty roky co na festivaly jezdím naučila nezapomínat především na vlhčené ubrousky a kapesníky, nabíječku, náhradní paměťovky a baterie do foťáku, zápisník a tužku (kvůli autogramům), náhradní gumičky do vlasů, suchý šampon, náplasti a toaletní papír.
Lepší je být vždy připraven. Ovšem je důležité myslet na to, že věci které u sebe přes den máte se vám musí vejít do tašky, kterou sebou budete na scéně mít. Všechny ostatní zbytečnosti si necháte ve stanu a není nic horšího, než ztrácet čas návratem zpět kvůli kapesníkům.

Tak to by bylo pro dnešní festivalový speciál vše. Já doufám, že pro vás bude článek zpestřením a oddychem od kosmetickým článků. Určitě mi dejte vědět, jestli by vás podobné články občas zajímaly. Také mi určitě napište, zda se na nějaký festival letos chystáte. 

Krásný den,
V.

2 komentáře:

  1. Týjo ty ses v dnešním článku teda vyřádila, to mi to dalo zabrat než jsem to dočetla :D Každopádně u oblečení bych volila stejný pohodlný styl a na nohy určitě slip-ony. Já se letos asi na žádnou takovouhle akci nechystám, ale co není může být :D

    http://sweetelis.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Já tedy na fetsivaly nechodím.. teda svým způsobem jo,a le jen na ty food festivaly :D ale když už bych na nějaký šla, tak by se mi kotníkové gumáčky moc líbily :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše komentáře, dělají mi velkou radost.
Mějte krásný den. :-)
Veronika